Open Bedrijvendag 5 oktober: Sabam doet mee

oktober 1, 2014

In het kader van onze open en transparante communicatie naar het grote publiek, neemt SABAM deel aan de Open Bedrijvendag.

Hoewel SABAM bijna altijd met muziek wordt geassocieerd, vertegenwoordigt ze alle disciplines. Ook regisseurs, scenaristen, schrijvers, fotografen, dramaturgen, choreografen en beeldende kunstenaars zijn vennoot van onze coöperatieve vennootschap. Vorig jaar heeft deze meer dan 100 miljoen euro uitgekeerd aan auteurs uit België en de hele wereld. Dankzij de auteursrechten die ze voor hen int en aan hen uitkeert, beschikken de auteurs over de middelen om te blijven creëren, zodat het publiek, op zijn beurt, elke dag weer kan genieten van hun bekende en nieuwe werken. SABAM is dan ook een onmisbare schakel in de culturele economie.

De grootste auteursvereniging van het land nodigt iedereen van harte uit om te ontdekken hoe haar 270 personeelsleden werken, waar het geld vandaan komt en hoe het bij de auteurs terechtkomt. Onze medewerkers en leden geven aan de hand van presentaties en testimonials duidelijke informatie over de werking van SABAM. Ook de misvattingen die soms over ons bedrijf de ronde doen worden vandaag aangehaald en weerlegd.

Let op: zondag wordt ook de marathon van Brussel gelopen. Metrostation Maalbeek is op 50m van SABAM. De Aarlenstraat is bereikbaar via de kleine ring en de Belliardstraat.

Meer details op www.openbedrijvendag.be/sabam
Wanneer? Zondag 5 oktober van 10-17u
Waar? Aarlenstraat 75-77, 1040 Brussel

Over SABAM

SABAM werd in 1922 opgericht door auteurs, vóór auteurs. Als privébedrijf int, beheert en verdeelt SABAM de auteursrechten die de auteurs toekomen. Ze is de tussenschakel tussen de scheppende kunstenaar en de gebruiker van de werken. SABAM staat garant voor een eerlijke vergoeding van de auteurs voor het gebruik van hun werken buiten de familiale kring.

Als grootste culturele bedrijf in België vertegenwoordigt ze 39.000 auteurs en ruim 4 miljoen creaties. SABAM speelt een actieve rol in de cultuurverspreiding in binnen- en buitenland via de ondersteuning die ze biedt aan auteurs en het netwerk dat ze ter beschikking stelt. SABAM vertegenwoordigt zowel het Belgische als het internationale muziekrepertoire. SABAM heeft een multidisciplinair karakter en bestaat uit componisten, tekstschrijvers, uitgevers, dramaturgen, choreografen, regisseurs, scenaristen, dialoogschrijvers, radiomakers, auteurs van ondertitels, vertalers, romanciers, dichters, stripauteurs,
illustratoren, journalisten, beeldhouwers, kunstschilders, videofilmers, tekenaars, fotografen, grafici…

Hebt u vragen? Onze Customer Service helpt u graag zo snel mogelijk verder.