Sabam Jazz Awards worden 8 juli uitgereikt op Gent Jazz Festival

juni 20, 2016

Op 8 juli reikt Sabam For Culture op het Gent Jazz Festival voor de zevende keer de Sabam Jazz Awards uit. Een vakjury bekroont dan twee muzikanten, een gevestigde waarde en een jong talent.
Sabam beklemtoont met deze prijzen haar betrokkenheid bij de Belgische jazzwereld.
Ze levert hiermee een aanzienlijke bijdrage aan het verdere artistieke traject van de bekroonde muzikant(en).

Aan de Sabam Award voor de categorie ‘Gevestigde waarde’ is een geldprijs van 10.000 Euro verbonden. De genomineerden zijn: Jozef Dumoulin, Peter Vermeersch, Ben Sluijs, Teun Verbruggen en Tuur Florizoone.

De Sabam Award voor de categorie ‘Jong talent’ wordt ondersteund met een bedrag van
5.000 Euro. De genomineerden zijn: Thijs Troch, Niels Van Heertum, Mattias De Craene, Bram De Looze en Artan Buleshkaj.

Pro memorie, de winnaars van de vorige jaren:

• Gevestigde waarde: Kris Defoort, Fred Van Hove, Bart Maris, David Linx, Laurent Blondiau en Fabrice Alleman.
  • Jong talent: Janos Bruneel, Seppe Gebruers, Lander Gyselinck, Guillaume Vierset, Igor Gehenot en Antoine Pierre.

De Sabam Jazz Awards worden op 8 juli omstreeks 20.20 uur uitgereikt.

Gent Jazz Festival vindt dit jaar plaats van 7 t/m 16 juli op de Bijlokesite. Voor meer info over Gent Jazz Festival 2016: www.gentjazz.com.

Sabam werd in 1922 opgericht door auteurs, vóór auteurs. Als privébedrijf int, beheert en verdeelt Sabam de auteursrechten die de auteurs toekomen. Ze is de tussenschakel tussen de scheppende kunstenaar en de gebruiker van de werken. Sabam staat garant voor een eerlijke vergoeding van de auteurs voor het gebruik van hun werken buiten de familiale kring.

Als grootste culturele bedrijf in België vertegenwoordigt ze 41.000 auteurs en ruim 4 miljoen creaties. Sabam speelt een actieve rol in de cultuurverspreiding in binnen- en buitenland via de ondersteuning die ze biedt aan auteurs en het netwerk dat ze ter beschikking stelt. Sabam vertegenwoordigt zowel het Belgische als het internationale muziekrepertoire.

Sabam heeft een multidisciplinair karakter en bestaat uit componisten, tekstschrijvers, uitgevers, dramaturgen, choreografen, regisseurs, scenaristen, dialoogschrijvers, radiomakers, auteurs van ondertitels, vertalers, romanciers, dichters, stripauteurs, illustratoren, journalisten, beeldhouwers, kunstschilders, videofilmers, tekenaars, fotografen, grafici…

Sabam cvba
Aarlenstraat 75-77