SABAM zet Belgische muziek in de schijnwerpers in Londen

juli 10, 2012

Tijdens het openingsweekend van de Olympische Spelen, op 27 en 28 juli, steunt SABAM de aanwezigheid van Belgische artiesten in hartje Londen. Het Belgium House wordt het kloppend hart van al wat Belgisch is op de Spelen. Het publiek en onze sporters zullen er kunnen genieten van volgende artiesten: op vrijdag Helmut Lotti en Joshua, op zaterdag Luc De Vos en Noa Moon.

Op de SABAM stage zullen de artiesten begeleid worden door de Belgium House Band (met de muzikanten van een langlopend laatavond programma). Helmut Lotti en Luc De Vos hoeven niet meer voorgesteld. Helmut Lotti staat in het selecte lijstje van artiesten die ruim boven de 10 miljoen platen verkocht heeft en is een groot sportliefhebber. Dit najaar brengt hij een nieuwe plaat met eigen
Nederlandstalige nummers. Luc De Vos ( Gorki ) heeft met ‘Mia’ en ‘Lieve kleine piranha’ klassiekers geleverd die nog steeds hoog in de ‘lijsten’ staan. Wat niet belet dat hij onverdroten verder optreedt en nieuwe liedjes schrijft. De twee Franstalige gasten zijn Noa Moon en Joshua.

Noa Moon is een fris talent dat het met haar 1 EP zeer goed in Wallonië en Brussel doet. ‘Paradise‘ staat er hoog in de airplaycharts. Deze zomer staat ze op een hele reeks festivals. In het oog houden! De band Joshua bestaat dan weer 10 jaar en bracht onlangs haar derde plaat uit : ‘The Outsiders‘. In de RTBF versie van The Voice zat en deze lente 2 groepsleden in de jury en dat heeft hun bekendheid geen kwaad gedaan. Twee radiostations ( een Frans– en een Nederlandstalig ) zullen eveneens aanwezig zijn en verslag uitbrengen van het gebeuren. SABAM draagt met plezier bij aan de aanwezigheid van artiesten en de promotie van het Belgische repertoire. De energie van de sport en de magie van de muziek zullen ongetwijfeld voor een mooi feest zorgen.

SABAM-STAGE MIDDLE TEMPLE - LONDON

Vrijdag 27 juli 2012
12u30-13u30 (opening Belgium House): Belgium House Band o.l.v. Patrick Riguelle
23u30 – 1.00: Belgium House Band olv. Patrick Riguelle + gasten SENSO (JOSHUA) en HELMUT LOTTI

Zaterdag 28 juli 2012
23u30-01.00: Belgium House Band o.l.v. Patrick Riguelle + gasten LUC DE VOS (GORKI) en NOA MOON

De Belgium House Band :
Patrick Riguelle (zang, gitaar)
Chris Peeters (gitaar)
Bert Embrec hts (bas)
Paul Poelmans (toetsen)
Joost Van den Broeck (drums)

Over SABAM
SABAM werd in 1922 opgericht door auteurs, vóór auteurs. Als privébedrijf int, beheert en verdeelt SABAM de auteursrec hten die de auteurs toekomen. Ze is de tussenschakel tussen de scheppende kunstenaar en de gebruiker van de werken. SABAM staat garant voor een eerlijke vergoeding van de auteurs voor het gebruik van hun werken buiten de familiale kring. Als grootste culturele bedrijf in België vert egenwoordigt ze 36. 000 auteurs en ruim 4 miljoen creaties. SABAM speelt een actieve rol in de cultuurverspreiding in binnen- en buitenland via de ondersteuning die ze biedt aan auteurs en het netwerk dat ze ter beschikking stelt.

SABAM vertegenwoordigt zowel het Belgische als het internationale muziekrepertoire. SABAM heeft een multidisciplinair karakter en besta at uit componisten, tekstschrijvers, uitgevers, dramaturgen, choreografen, regisseurs, scenaristen, dialoogschrijvers, radiomak ers, auteurs van ondertitels, vertalers, romanciers, dichters, stripauteurs, illustratoren, journalisten, beeldhouwers, kunstschilders, videofilmers, tekenaars, fotografen, grafici…

Hebt u vragen? Onze Customer Service helpt u graag zo snel mogelijk verder.