Jacques Vermeire ontvangt de Muze van Sabam

mei 27, 2016

Vanavond kreeg Jacques Vermeire, springlevende legende van de Vlaamse comedy, de Muze van Sabam. Met deze award bekroont de auteursvereniging de indrukwekkende carrière van de volkskomiek, nota bene op de dag van zijn 65ste verjaardag.

Na talloze hoogtepunten in een rijkgevulde radio- en televisieloopbaan en liefst 1.375 uitverkochte zaalshows door de jaren heen beleeft de oerkomiek op zijn 65ste een zoveelste memorabele avond met deze Verjaardagsshow/Comedy Marathon. Tijd voor een welverdiende bekroning, vond zijn auteursvereniging Sabam.
Te midden van VIPS/collega’s ontving Jacques tijdens de show in het Brugse Concertgebouw de Muze uit handen van Carine Libert, Sabam-directeur Juridische en Internationale Zaken.

De Muze van Sabam is een prestigieuze carrièreprijs in de vorm van een bronzen beeldje van de hand van kunstenaar Hubert Féguenne. Vorige laureaten zijn o.m. Will Tura, Pieter Aspe, Rocco Granata, Geert Hoste en Arno.

Sabam is dé Belgische vereniging voor auteurs, componisten en uitgevers. Ze beheert de rechten van meer dan 41.000 leden in 5 domeinen: muziek, film & televisie, theater & dans, visuele kunsten en literatuur. In 2017 verdeelde Sabam bijna € 118 miljoen aan auteursrechten. Daarnaast steunde ze via Sabam For Culture datzelfde jaar meer dan 130 culturele evenementen en ruim 150 projecten van haar leden. Meer dan 250 werknemers zetten zich vanuit Brussel elke dag in voor de rechten van de auteurs. In 2022 viert Sabam haar 100-jarig bestaan.

Perscontact: