Sabam Jazz Awards worden 8 juli uitgereikt op Gent Jazz Festival

juni 20, 2016

Op 8 juli reikt Sabam For Culture op het Gent Jazz Festival voor de zevende keer de Sabam Jazz Awards uit. Een vakjury bekroont dan twee muzikanten, een gevestigde waarde en een jong talent.
Sabam beklemtoont met deze prijzen haar betrokkenheid bij de Belgische jazzwereld.
Ze levert hiermee een aanzienlijke bijdrage aan het verdere artistieke traject van de bekroonde muzikant(en).

Aan de Sabam Award voor de categorie ‘Gevestigde waarde’ is een geldprijs van 10.000 Euro verbonden. De genomineerden zijn: Jozef Dumoulin, Peter Vermeersch, Ben Sluijs, Teun Verbruggen en Tuur Florizoone.

De Sabam Award voor de categorie ‘Jong talent’ wordt ondersteund met een bedrag van
5.000 Euro. De genomineerden zijn: Thijs Troch, Niels Van Heertum, Mattias De Craene, Bram De Looze en Artan Buleshkaj.

Pro memorie, de winnaars van de vorige jaren:

• Gevestigde waarde: Kris Defoort, Fred Van Hove, Bart Maris, David Linx, Laurent Blondiau en Fabrice Alleman.
  • Jong talent: Janos Bruneel, Seppe Gebruers, Lander Gyselinck, Guillaume Vierset, Igor Gehenot en Antoine Pierre.

De Sabam Jazz Awards worden op 8 juli omstreeks 20.20 uur uitgereikt.

Gent Jazz Festival vindt dit jaar plaats van 7 t/m 16 juli op de Bijlokesite. Voor meer info over Gent Jazz Festival 2016: www.gentjazz.com.

Sabam is dé Belgische vereniging voor auteurs, componisten en uitgevers. Ze beheert de rechten van meer dan 41.000 leden in 5 domeinen: muziek, film & televisie, theater & dans, visuele kunsten en literatuur. In 2017 verdeelde Sabam bijna € 118 miljoen aan auteursrechten. Daarnaast steunde ze via Sabam For Culture datzelfde jaar meer dan 130 culturele evenementen en ruim 150 projecten van haar leden. Meer dan 250 werknemers zetten zich vanuit Brussel elke dag in voor de rechten van de auteurs. In 2022 viert Sabam haar 100-jarig bestaan.

Perscontact: