Stock - Laptop
CISAC publiceert jaarverslag 2019
juni 3, 2019

CISAC, de overkoepelende organisatie van auteursverenigingen wereldwijd, publiceerde zopas haar jaarverslag, waarin de organisatie een overzicht geeft van de vele activiteiten die ze vorig jaar heeft georganiseerd voor meer dan 4 miljoen scheppende kunstenaars en 239 auteursverenigingen wereldwijd, waaronder Sabam.

Dit jaarverslag werd gepubliceerd ter gelegenheid van de algemene vergadering van CISAC, die gisteren plaatsvond in Tokyo. De organisatie leverde in 2018 grote inspanningen om meer rechten te bekomen én een eerlijkere vergoeding voor scheppende kunstenaars in alle disciplines: internationale strategische campagnes, technologische vernieuwingen voor scheppende kunstenaars en hun vennootschappen, een uitgebreid programma van goed bestuur, opleiding en ondersteuning van de leden, enz.

De geïnde rechten voor scheppende kunstenaars stijgen wereldwijd in alle repertoires. De digitale rechten stijgen zelfs aanzienlijk. Wel is het zo dat de digitale inkomsten van scheppende kunstenaars nog steeds veel te laag liggen als we kijken naar de enorme winsten die in deze sector worden gegenereerd. Er is dus nog werk aan de winkel!

Wilt u het volledige verslag lezen? Dat kan zowel in het Engels als in het Frans.

Niet gevonden wat u zocht?

We helpen u graag verder.