Op maandag 10 november (brugdag) en dinsdag 11 november (Wapenstilstand) zijn we uitzonderlijk niet telefonisch bereikbaar. Heb je een vraag? Maak dan gebruik van onze handige FAQ’s of stel je vraag via het contactformulier.
Sabam wil haar dienstverlening continu verbeteren. Om die reden wordt ons IT-systeem momenteel grondig gemoderniseerd. Het doel? Onze processen verder automatiseren én efficiënter werken.
Dit biedt ook voor u heel wat voordelen:
- Meer transparantie;
- Een kortere verwerkingsprocedure;
- En dus een snellere betaling van uw auteursrechten.
Wijzigingen in MySabam
Binnenkort ontvangt u vernieuwde en vereenvoudigde betaaldocumenten. Bovendien geven we u in MySabam via Played & Paid meer inzicht in uw betalingen. Zo zal u opmerken dat de pagina ‘Mijn betalingen’ daarin werd toegevoegd. Op die pagina verduidelijken we welke afrekeningen resulteren in het bedrag dat aan u werd uitbetaald.
Ziet u hier enkele lijnen waarbij het documentnummer start met de code 'MIG'? Dit gaat om onbetaalde afrekeningen van vóór 1 augustus 2021.
Praktische tips voor een vlotte overgang
- In Played & Paid vindt u vanaf nu de knop ‘Historiek’. Daar verzamelen we alle gegevens over uw betalingen tot en met juli 2021.
- In de pagina ‘Mijn afrekeningen’ starten we met een blanco blad. Hier leest u alle details van uw betalingen sinds augustus 2021.
- U ontvangt een betaaldocument per e-mail voor elke betaling die we uitvoeren.
Blijft u graag op de hoogte van alle updates over uw afrekeningen? Surf dan naar MyProfile. Kies voor ‘Opties’ en vink de volgende keuze aan: ‘Ik wens een notificatiemail te ontvangen wanneer er nieuwe data beschikbaar zijn op Played & Paid’.
Let op: deze optie werd standaard niet geactiveerd.
Nog geen MySabam-account?
Maak er snel één aan via mysabam.be. Zo haalt u meer uit uw lidmaatschap én verloopt het beheer van uw auteursrechten vlotter.
Hebt u een vraag? Contacteer ons via member@sabam.be.